Mar 6, 2007

sundan bundan...

Dün Payot'da daha önce de gördügüm ama inatla almadigim bir kitaba tekrar göz attim. "1001 movies you must see before you die". Bu kitabi almayisimin üc nedeni var. 1. Bütün o filmleri görmek icin yeterince uzun ömrüm olmazsa ve hirs yaparsam bosubosuna kendimi paralamis olurum 2. Listedeki filmlerin hepsinin seyretmeye deger oldugunun garantisini kim veriyor 3. Bazi filmleri tekrar tekrar seyretmeyi seven ben (sonunu bilip basindan yeniden bazi detaylari fark ederek seyretmek icin) zaman konusunda iyice sansimi zorlamis olurum ki benim gibi rahat birisi icin zorlama kelimesi cok gereksiz.

2 nolu nedeni destekleyen örneklemem su olacak. Die Hard in o listede olmasi (aksiyon filmlerini de severim aslinda) ve Mediterraneo veya Full Monty'nin olmamasi

Bu aksam televizyonda "Being There" i ikinci kez seyretme sansimiz oldu. Sosyal, politik ya da psikolojik derinligi olan filmleri de bazen derinligi düsünmeden seyretmek de güzel oluyormus....

Bu arada Payot'dan elim bos cikmadim. Evdeki kitaplar bitsin, bir dönem Türkce kitaplara döneyim desem de iki kitap aldim. Birisi The Memory Keeper's Daughter. Edebi yanini su anda bilemiyorum ama konu ilgimi cekmisti secerken.

Yayinevlerinin en cok satan listelerinden kitap secmeyi sevmiyorum. Yurt disinda olunca da yeni cikan okumaya deger kitaplardan (Türk yazarlar) habersiz kaliyorum. Buna bir cözüm bulmali...

4 comments:

Anonymous said...

cozum su, yaz aal'ye oneri gelsin.. tabi buraya mesaji yazan ayni zamanda aal'ye girsin sana oneri yazsin ;)

Ben said...

aal ye yazdim ama dikkate alan yok ki:)

Unknown said...

the queen'e gittim ve nefret ettim.kralice leydi di'nin (di cenazesine artik kraliyet ailesinin mensubu olmadigi icin) cenazesine katilmayi birakin,mevzu olmasina bile katlanamiyor,ama diger tarafta avlanan bir geyigin kesilmis basini oksarken-guya hissiyatini caktirmamaya calisarak-gozundeki yasi akitmamaya calisiyor.Bu kadar da olmaz dedirtiyor film.mecburen sahip olunan mevkiler insanliktan cikmamiza yol acmali midir?ozetle film kotu,diana yi seyretmek guzel,kraliceden bu kadar nefret etmeme sebep oldugu icin de helen mirren'e bravo...ben neden bu filmden bahsettim,bana da kocaman bir soru isareti:)

Ben said...

1001 film listesinde 1002. olur mu yani?

Orada bir blog var uzakta, o blog benim blogumdur....