Mar 20, 2007

KIS ADAMI YAKTIK, BAHAR CIK ORTAYA ARTIK

Bu sabah kizlar heyecanla yataklarindan firladilar. Bugün KIS ADAM yakilacak, yarin bahar baslayacak, havalar isinacak, ayak parmaklarimiz sandaletlerimizle özgürlüge kavusacak....

Mavi gökyüzü, beyaz bulutlar, daglarin arkasindan yükselen sevimli günesi göremeyince hayal kirikligiyla okula gitmeyi protesto ettiler. Haklilar tabii. Ogretmenler bir haftadir bugün olacaklari anlatmislar, olmayacaklari degil. Halbuki olasilik üzerine konusulsaydi ben de bir saat boyunca bahar bayramini kar yagisiyla kutlamanin güzelligini anlatmak zorunda kalmazdim.


Onlar hayal kirikligiyla okula gidedursunlar ben de icin icin bütün kis boyunca ikinci kez yagan karla beraber kugularin resmini cekebilecegim diye seviniyordum, ama göle ulasincaya kadar kar yagisi da durdu.

Itiraf ediyorum bugün ise on dakika gec kalmamin nedeni göl kenarinda keyif yapmam. Hic bir sey düsünmeden, beynimi dinlendirmek, sadece baktigimi görmek, dinledigimi duymak... Yok, yok derinlesmeyecegim, bu saatte halim yok, yorgunum, uykum var, hastayim....

Gelelim günün sonuna.

Bugün üc derece de olsa, meteo yarin icin kar yagisi da gösterse kar adami yaktilar. Cünkü burasi Isvicre, verilen kararlar kolay kolay degismez. Bir ay boyunca özenle hazirlanilan kis adam on dakika icinde küle dönüstü.

kizimin bu gece yatmadan önceki son sorusu "yarin bahar basliyor mu?" oldu. "teoride evet, pratikte hayir" gibi sacma bir cevap vermedim tabii ki...














EK:

21.03.2007

07:00

Evin bütün penecerelerinden sirayla disariya bakan Dicle:

"Ghic de printemps gelmemis"

5 comments:

Anonymous said...

Keske Kis Adam yakilmadan once dunyayi hic olmazsa bu yaz idare edecek kadar yagmur-kar yagsaydi..
Bir de merak ettim; Kotu Adam yakilinca da Iyi Adam geliyor mu?

Unknown said...

bizde de "cemre dusmesi" gibi bi kavram vardir ya,onu hatirladim.bu da nasil anlatilir ki cocuklara daha biz bile anlamadan.(icimizde biri biliyosa anlatir mi?)kis adami yakmak ilk basta korkunc bi seymis gibi geliyo insana.yaziikk kis adama.ama vardir bi anlami.bu arada ben de cocuk olmak istiyorum,heyecanla sirayla pencerelere bakip bahar geldi mi diye kontrol etmek istiyorum...

Ben said...

Once cemre konusunu bi halledelim:
Cemre, kelime karşılığı olarak kor halindeki ateş anlamına gelir. Diğer bir anlamı ise, Müslümanların hac sırasında Mina vadisinde attığı taşlardan meydana gelen yığındır. Divan şairlerinin, cemre zamanlarında baharın gelmesi dolayısıyla önemli kişilere yazdıkları övgü şiirleri de Cemreviye olarak bilinir. Meteorolojik bir olay olarak bilinen cemre ise takvimlerde ilkbahardan önce birer hafta aralıkla havaya, suya ve toprağa düştüğü inanılan ısıtıcı (ısıl) güç veya sıcaklık yükselmesi oalarak tanımlanır.

Ben said...

Kötü adami kimin yaktigina bagli. Ama kötü adamlar yakilmasin, sonra sadece iyiler kalinca hayat cok tek düze olur.

Unknown said...

cemreyi ogrendim,yasasinnn.kotu adam meselesine gelince :kotu adamlar,adamciklar,kadinciklar hep var,var olmaya da devam edecek,yak yak bitmez ki.yakmaya yarayacak odun,komur,benzin vs yetmez.hem kuresel isinmayi da arttirir. iyiler iyilik yapmaya devam etsinler yeter:)

Orada bir blog var uzakta, o blog benim blogumdur....