Mar 27, 2007

dünyama girmek icin vize aldin mi:)

Kadinlar günü geceli cok oldu ama hala bir sürü mesaj geliyor konuyla ilgili. Bunlardan birisi de Can Dündar'a mal edilen ama onunla alakasi olmayan bir yazi. "Bir Kadin" baslikli, powerpoint de slideshow olarak hazirlanmis birileri tarafindan, ve sanal alemde oradan oraya gönderiliyor. Bir kadin odur, budur, ona soyle davranilmali, boyle konusmali vs vs... Benim karsi oldugum insanlari guruplandirmak, onlara etiketler yapistirmak gibi eylemlere bu yazi iyice renk katti.

Ozellikle de son paragraf beni bayiltti.
"Bir Kadin Yalnizdir Aslinda.Hiçbir zaman kadini bütünüyle elde edemezsiniz. Kendisine ait bir dünyasi vardir ve orada hep yalnizdir. O dünyaya kimsenin girmesine izin vermez. Hiçbir anahtar o dünyanin kapisini açamaz. Yalnizlik onun siginagidir. O siginaga ne zaman girecegine, ne kadar kalacagina hep kendisi karar verir. Siginaktayken oradan çikmaya zorlarsaniz onu sonsuza dek kaybedebilirsiniz..."

Her insanin kendisine ait özel bir dünyasi vardir, kadinlarin, erkeklerin, cocuklarin, yaslilarin, genclerin... ama bu yalniz olundugunu göstermez ki. O özel dünya kimine acilir kimine acilmaz, ama cok da büyütülecek bir konu degil. Bak bak, bi de siginak diyor, nükleer savas mi cikacak. Birisini tanimak, anlamak isteyince, ve bu istekte samimi olunup, art niyetle yaklasilmadikca (ki yine kadin erkek ayrimi yapmiyorum) insanlar dünyalar arasi dolasmaya cikabilirler. "hic bir anahtar o dünyanin kapisini acamaz"mis. anahtar söz konusuysa o zaman insanlarin üstüne kapilar da kilitlenebilir ve anahtar denize atilabilir, ondan sonra da cilingir bul olur olmaz bir saatte.

Kimi insan vardir ketumdur, kimisi herseyini döker ortaya. Ketumlar edebiyatta kullanilacak ya, gizemli olurlar, ici disi bir olanlar da kimine göre samimi kimine göre de basit kalirlar. Hayatta ugrasilmasi gereken bir sürü dert varken, offf offf.... yalnizlik siginakmis da, oymus da buymus da.

Bugünkü gazetede söyle bir haber vardi; Brezilya'da 52 yasindaki bir kadin kocasini 100 parcaya bölmüs, parcalari önce haslamis sonra da kizartmis. Simdi bu kadinin kendine ait dünyasini sorgulamak mi gerekir? ruh hastasi, baska ne diyeyim. Simdi birileri cikacak, kimbilir kocasi neler yapti da kadin bu hale geldi diyecek. Haydaaa, isin yoksa kalk ölmüs adamin gizli dünyasini arastir.
Ayni evin icinde bu kadar gizli dünya olursa olacagi buydu zaten, birine hapishane, öbürüne de toprak alti dünyasi.

13 comments:

Unknown said...

ben de erkek ya da kadin siginagi demektense her insanin kendine ait bi dunyasi vardir demeyi tercih ederim.kadinlar boyledir,sudur,budur;iste bundandir boyle davranmalari gibi aciklamalar cok da gerekli midir?dahasi bir de o ic dunyaya kisi istemeden burun sokmak gibi durumlar da var.dostlarimiz-gercek anlamiyla DOST-bizi tanidiklari icin ve uygun olan tarzla yaklasirlar, acik olan kalplerle ve sevkatle birbirimize aciliriz.zaten bu yuzden de dostuzdur.ama bir de sırf merak ya da fesat yuzunden-en cok da bu merak olayini anlamam-ellerine cubuk alip ic dunyamizi karistirmaya yeltenenler var.(tipik canim turk insani davranisini hatirladim:yabanci cisim gorunce degnekle durtelenir)peki ya pervasizce durtulen kisi kendini anlatir ve karsisindakine ayni sorulari sormazsa(ayni degnekle durtmezse), susarsa ve merak etmezse ne olur?-burdakimerak: rahatsiz edici anlamiyla merak-benim basima geldi ve yumruk gibi yuzume vurdu.(sevgili "BEN"ve "BEN" okurlari,yorumculari:size bir bilmece soruyorum:sizce benim bu merakimin olmamasi neye yoruldu,neden bir yumruk gibi yuzume carpti?)oysa ben kendiliginden anlatilsin,paylasilsin,usul usul sokulsun,siginaktan cikmak isterse bana gelir diye susmustum,gereksiz sorularla bogmak istememistim.(bir sey daha belirtmem lazim:ben cocukken mektup karistirmek,sakli olani bulmak gibi pek ayip seyler yaparmisim,hadi itiraf ediyorum yaptim,ama ergenlikle beraber bu ayip seyleri birden terkettim ve merakli hatta ispiyoncu beni unuttum.ben ayni ben ama cocukluga dair seylerdi yaptiklarim,yani anladiniz iste)

Ben said...

merakinin olmamasina degisik yorumlar olabilir:
-ilgilenmiyorsun
-zamani gelince kendiliginden anlatir diye
-o kadar da ozeline girmeyeyim diyorsun
vs vs

ama yuzune carptiysa ilgilenmemekle mi suclandin? Ama ilgilenmemek suc degil ki, "bosver gecmis gecmiste kalsin, biz bugune bakalim" da denebilir.

iyi ki de mektuplarimi acmissin, ne guzel gulerek anlatacagimiz bir ani oldu

Unknown said...

kesinlikle evet boyle oldu,ilgisizlik damgasi yedim.merakli kediler gibi tirmalamadigim icin,usul usul sakli odanin kapisinin acilmasini bekledigim icin,icerdekini rahatsiz etmek istemedigim icin ilgisizlile suclandim.bu da iyi diil mi?ah ahhh,keske gecmis gecmiste kalsa...
bu arada evet aslinda guluyorum ben de kendi ispiyonculuguma.ya bisey daha hatirladim ben...hazirlik sinifindayim,muhasebe dersinin yazili sinavindayiz.(anadolu lisesinin hazirlik sinifindaki ogrencisi niye muhasebe dersi gorur ki?bu nasil bir egitim mantigi?).simdi benim caniminici olan en yakin arkadasim ve baska bir sinif arkadasimiz sinav sirasinda fisildasiyolar.kopya cekmeyin diye uyardim,ogretmene soylerim diye de eklemis olabilirim,net hatirlamiyorum simdi.caniminiciyle de simdi anlatir guleriz hep:)ama o son oldu,gercekten.

thelunatic said...

slazenger, bir insan nasıl merak etmez ben de bunu merak ederim. Hayattaki en önemli şey merak. Olmasa hiç bir şey olmazdı diyebilecek kadar ileri vardırabilirim durumu. kadın kişi elmayı merak etmeseydi burada olmazdık mesela. Hatta şöyle bir projem var benim: eğitim eğitim diye bağıracağımıza çocuklarda merak oluşmasını öğretmek gerek. Böylece o veled merak eder asfalt neden siyah, allah neden bulut gibi...
Öte yandan ilgisizlikle umursamazlık arasında çok ince bi çizgi var ki ben hiç tutturamıyorum o çizgiyi. Ben de aynı şekilde ilgisizlilkle suçlandım ama oysaki çok umursuyordum.
enteresan şeyler.

Ben said...

konusma zorunda hissetmeden sessizligi bile buyuk bir keyifle paylasabildigimiz dostluklarda, iliskilerde ne ilgisizlik vardir ne de umursamazlik.
cok alakali olmadi ama icimden geldi iste

Anonymous said...

CURIOSITY KILLED THE CAT

Unknown said...

CURIOSITY KILLED THE CAT ,kesinlikle mini me:)ben de boyle dusunmustum..

Anonymous said...

ne,niçin,nasıl,ne kadar,neden,ne zaman,kim,kime,vs herşeye duyulan çocukça merak;yaradılışın vaz geçilmezi
merak-yasak,merak-sınır,merak-sınırın sınırı?,merak-korku,zevkin vaz geçilmezi.
tatmin edilmiş merak;alışılmış,tek düze,rutin
tatmin edilmemiş merak;merak,haz,belki ukde

Saba Gamze said...

Miyavvvvvvv....I'm still aliveeeeee.

Saba Gamze said...

Bang...Bang...Kedi gibi meraklı ol ciğeri kap, bambi gibi saf ol lezzetli bir ciğer kavurması ol...

Saba Gamze said...

Ve ne olursan ol gelme burada vize uygulaması varrrr. Punto.

Ben said...

damla sakizi getirsem:)
aklima geldikce gülüyorum.

Anonymous said...

merak yasakla birleşirse daha da zevkli olur demedim mi.ama yine de açar kapar,kaçar kedi.

Orada bir blog var uzakta, o blog benim blogumdur....