Feb 8, 2007

Baby Boom

Gecen yazdan beri arka arkaya bebek haberleri aliyorum. Gecen ay uc arkadasim dogum yapti, onumuzdeki hafta ise baska bir arkadasim- ki en sevdigim arkadaslarimdan biri oldugu icin dogrudan kendimi "teyze" konumuna koydum- dogum yapacak. Bu yaz gelecek bebekler de var diye tahmin ediyorum (simdi bu konu karisik, detaya girmeyeyim).

Sali aksami Geana ile yemege cikmistim. Bir surprizi oldugunu soyledi. Hamileymis. Dun aksam Anne'la yemekteydim, hamileymis. Neyse, bu aksam evimdeyim, baska haber olmaz sanirim. Akil, beden ve ruh sagliklari yerinde ve dengeli bebekleri olmasini diliyorum.Denge her konuda oldugu gibi akil-beden-ruh sagligi bilesiminde de onemli. Birinden biri cok oldu mu sanki digeri az olur gibi dusunuyorum.

Donelim Anne'a. Anne bekar anne olacak. Bu durum onu korkutuyor. Ben olsaydim onun yerinde korkar miydim acaba. Eskiden Turkiye'de yasarken boyle bir sey aklimin ucundan bile gecmemisti (bakiniz statu endisesi) ama simdi cocuk sahibi olmak icin evlenmenin gereksiz oldugunu dusunuyorum. Iki cocuklu bir anne olarak rahatlikla cocuk icin evlenmedigimi soyleyebilirim.

Eslerin birbirlerine sadik kalmasi icin nasil ki imza sart degilse cocuk sevgisini yasamak icin de sart olmamali. Belki de Avrupa'da yasadigim icin boyle dusunuyor gibi gorunebilirim ama alakasi yok cunku Isvicre Avrupa'nin en tutucu ulkelerinden birisi. Evlenmeden cocuk sahibi olmanin tek gecerli(!) nedeni evli insanlarin daha yuksek gelir vergisi oduyor olmasi. Offf, yine olay paraya dayandi.

Yani konuya bebekle baslayip parayla bitirdim ya bana kocaman bir bravo....

1 comment:

Anonymous said...

Well said.

Orada bir blog var uzakta, o blog benim blogumdur....