Jan 8, 2007

Cenevre'den Insan Manzaralari - 2 (Ispanyol arkadaslarimdan ogrendiklerim)

Bazi ülkelerde Noel hediyeleri 24 Aralik yerine 6 Ocak'ta veriliyor. Bunlardan birisi de Ispanya. Rivayete göre üc bilge kralin (yerine göre üc kahin kral) oyuncaklari cocuklarin ayakkabilarina yerlestirdikleri gün oluyor L'épiphanie. Günün dinsel önemi de bu krallarin cocuk Isa'ya hediye getirislerini simgelemek.


Baska bir dinsel yorum da krallarin gördükleri bir yildiz araciligiyla (gecenin sorusu: hangi yildiz?) Isa'yi ziyaret ettikleri yönünde.

2007 icin yeni hedeflerim yoktu ama en yakin zamanda Caspar, Melchior ve Balthazar (ki bu isimler de yerine ve hristiyan mezheplerine gore degisiyor) hakkinda bilgilenmek istiyorum. Cünkü Caspar altin, Melchior tütsü ve Balthazar "la myrrhe" (heeeelp, bu kelimenin turkcesini bilmiyorum) hediye etmis Isa'ya, iyi güzel de, hani Isa bile olsa, cocuk ne anlar bunlardan. Bu krallar bilge ya da kahinlerse vardir bir bildikleri, ama nedir, iste asil bunu ogrenmek istiyorum.

Haftasonu Ispanyol arkadaslarimiza davetliydik L'épiphanie/Le Jour des Rois/Dia de Reyes/ krallar gününü kutlamak icin. Ev sahipleri= Carlos ve Begonia, misafir ekibi= biz + Gloria -Kristian.

Carlos ve Begonia'nin hazirladiklari lezzetli ispanyol yemeklerini anlatmaya baslarsam sabahlarim, o nedenle geciyorum o konuyu. Gelelim benim hediyeme. Cok güzel bir yelpaze. Güzelliginin yanisira fonksiyonel olmasi daha da önemli. Serinletmesinden bahsetmiyorum tabii ki.

Ben yelpazelerin bir zamanlar cok etkin bir iletisim araci oldugunu bilmezdim. 19. yüzyilda genc kizlar dansa gittiklerinde erkeklere yelpazeleri araciligiyla mesaj verirlermis. Ogrenmek icin, bir elimde el abanico, bir elimde Begonia'dan aldigim ders notlari, iki aksamdir ayna karsisinda calisiyorum. Yelpazeyi acip kapatmak da ayri bir yetenek ve zerafet istiyormus, bu da deneyimle ögrenildi.

2007 ye ikinci hedef: Carmen tekrar seyredilecek ve yelpaze hareketleri yorumlanacak.

Günümüzde iletisimin her cesidi varken, hatta kelimeleri cok daha rahat sarf edebiliyorken neden iletisim kalitesi ve icerigi yetersiz insanlarin birbirlerini anlamalari icin?neden? neden?

Ya yelpazemiz yok, ya da serinlemekten baska birsey düsünmüyoruz da ondan:)






2 comments:

thelunatic said...

ee ee hedefler gerçekleşti mi bare?

Ben said...

Ikinci hedef gerceklesti. Ve bu hedefim gerceklesirken fark ettim ki, daha once filmi basindan sonuna acik gozlerle seyretmemisim. Görüntüden cok müzik ve sözleri dinlemisim. Yelpazelere konsantre olarak seyretmek de garip oluyormus.

Birinci hedefe ulasamadim cunku sorumu cevaplayan bir kaynak bulamadim. Ama arastirma devam ediyor...

Orada bir blog var uzakta, o blog benim blogumdur....