May 29, 2007

gelinciklerin yarini olmazmis

Dün hava o kadar soguk ve yagmurluydu ki hic evden cikasim yoktu. Ama kocam illa da bir yere götürecekmis beni. Peki, hadi gidelim dedim. Dün resmi tatil oldugu icin heryer kapaliydi, ama o kadar mayismistim ki nereye gittigimi soracak kadar bile enerjim yoktu.



Aslinda cumartesi günü kesfetmis orayi. Kizlarin binicilik dersine gittigi yerin yakinlarinda bir yer. Gördügü anda benim bir anim gelmis aklina.
















Hesaplamalarimin sonucunda 5-6 yaslarindayken diyebilecegim bir bahar mevsiminde geciyor olay. Demek ki abim de 8-9 yaslarinda. O zamanlar yasadigimiz evin yakinlarinda bir gelincik tarlasi vardi. Abimle annemize gelincik toplamaya gitmistik. Ama yol düsündügümüzden daha uzun olmaliymis ki eve döndügümüzde annem panik icinde bizi aramaktan yorgun düsmüs ama benim anlayamadigim bir paradoksla bizi görünce mutlu olmayi abime kizarak göstermisti. Ben ise yürürken her adimda bir kirmizisi dusen gelinciklerin elimde kalan sade yesil saplarini anneme nasil versem düsüncesiyle o kadar mesguldum ki fikrin benden ciktigini söylemeyi bile akil edememistim.






Benim bir de 4 yasindayken mahallenin baloncusunun pesine takilip da kaybolmam, kayboldugumu fark ettigimde bir camiye girip, annem Sevim, babam Omer, onlari bulur musunuz demem ve camiden yapilan anonstan sonra annemin beni gelip alma hikayesi var ki baloncu gecerken birileri muhakkak kolumdan, elimden tutar alip basimi gitmeyeyim diye.
Olayda bir benden hizli yürüyen baloncu, ve bir de terbiye kurallarina bagli kalip baloncuya yuksek sesle bagirmadan ona yetismeye calisan ben var. Hata kimde söyleyin bakalim.



Ek: aldigim bir mail'e cevap: gelincik resmi bozulmamis ben onu oraya bozup koydum. Hani gecmisten bir ani ya, ona gonderme flu flu. of bi de her seyi aciklama durumunda kalmasam. Saruman kimdir? kim degildir?

8 comments:

thelunatic said...

hata çocukta

Saba Gamze said...

Yahu Saruman kimdi gerçekten de? Gelincik Tanrısının mı yoksa sizin nikah memurunuzun adı mıydı? Hah şimdi hatırladım, Saruman bir kefir çeşidiydi:D

Ben said...

gaga: senin en yakin zamanda bir tatile ihtiyacin var. Portekiz uyar mi?

thelunatic: yine haklisin

Saba Gamze said...

Portekiz'de Saruman marka kefir varsa gidelim. Slazenger nerelerde yahu kaç defadır kefir diyoruz burada, aaaa

Unknown said...

:)tospaga kabugumun icine cekilmistim,ondan yoktum gagacim.kabugun icinde onume bi ton is yigdilar bide.izliyodum sizi yine de..balon hikayesinin sonunu net bilmiyodum super oldu:)gelincik hikayesini okurken de hem gozlerimi doldurdum hem de etegimdeki kocaman gelincik desenlerine bakip tesadufleri hatirladim.bir de kefir hikayecigim var.ben sayesinde kefirim oldu benim gagacim.pek de sirindi.ama hayatina son vermek zorunda kaldim:(sonra anlatirim nedenini.(ben bi katil diilim ,gercekten)

Ben said...

slazenger ataga gecti:) ozlemistik seni
ama o gelincik hikayesi aglamaklik degil ki. ben cok gülüyorum. sen de gül.

thelunatic said...

ben bu kefirin sırrını öğrenmek istiyorum. nerden başlamalıyım?

Ben said...

bionic adam:) bile bu sirrin altindan kalkamaz, o nedenle vazgec derim.

Orada bir blog var uzakta, o blog benim blogumdur....