Aug 5, 2007

ask, mesk

Dun gece saat 1 e kadar tv de olurolmaz herseyi seyrettim. Asil bekledigim saat 1 de Katherine Hepburn'lu 1949 yapimi "Adam's Rib" idi.
Siyah beyaz filmleri, 1930-40 larin diyaloglari, masum opusme sahneleri beni cok etkiler. Hepburn de ne guzel, ne karizmatik kadin ama.

Olurolmaz herseyin arasinda Bruce Willis'li Striking Distance'i da var. 1993 yapimi bu film igrenc, hatta igrenc otesi. Bruce bile kamuoyundan ozur dilemis boyle bir film yapildigi icin.
Bruce diyorum, evet, cunku o benim en buyuk platonik asklarimdandi. Mavi Ay dizisini hatirlayan var mi? Turkiye'de bu dizinin gosterildigi yillar benim universitede oldugum zamanlar. Yani aklibasinda birisi olmam gerekirken dizi icin degil de sirf Bruce'u gormek icin dizi saatini sabirsizlikla bekler, gazete dergilerden fotograflarini keser, biriktirirdim. E o zamanlar internet yoktu tabii istedigin an istedigini google da ara bul.

Bruce artik askim degil. yaslandi, Mavi Ay daki dalgaci, zeki, yakisikli adamin yerinde yaslanmis, kendine hic yakismayan action filmlerinde oynamis birisi var. Pulp Fiction daki rol de guzeldi.

Yaslandi diye bir ask biter mi. Imaj devrinde yasadigimiza gore biter, sanirim. Platonikse zaten hic sansi yok.

"her ask yasayan icin ozel, guzel ama baskalarinin asklari gibi siradandir". Bunu ben bir gun bir arkadasima yazdim, ve yazdigim anda bir cok sey cevap buldu. Ve ben o arkadasima omur boyu mutesekkir olacagim. konu konuyu acarken yazilan bu basit cumle bir cok belirsizi ortadan kaldirdi. Sana kocaman tesekkur cancan.

benim gibi mantik abidesinin aski incelemesi komik olabilir, ama ben devam ediyorum. Tezimiz neydi:
1- Ask, aski yasayan icin ne kadar ozelse, butun asklarin yaninda siradan kalir
2- Eger ask ozelse hayat boyunca sadece en fazla bir kere yasanir
3- Yani aski hic yasamamis insan da olabilir (yazik)
4- Bir cok kez asik oldugunu sanan insan yanilir. Diger yasananlar yogun sevgi, etkilenme.... vs gibi tanimlanabilir
5- Aski yasayan insanlar mantiklarini kaybetmislerdir, bir gun mantik ortaya ciktiginda iliski sona erer.
6- iliskiyi bitirenlerin artik baskasina asik olma sansi yoktur, bir tane olan hak kullanilmistir

ve bu liste uzar gider

aman pazar sabahi bu kadar yeter aska dair.

ben once spor salonuna gidip haftanin birikmis sinirini atayim, sonra havuza gidip gunes enerjisiyle endorfinimi arttirayim.

yalnizlik tercih degil mecburiyetse kotu bir sey. kizlarimi ozledim. 8 gun oldu.

No comments:

Orada bir blog var uzakta, o blog benim blogumdur....