Aug 4, 2007

the secret

Son zamanlarda okudugum kitaplardan birisi The secret di. ingilizcesini okumadim, cevirisi cok kotu. zaten kitabin ozeti de 1 sayfayi gecmez. Cok anlamli degil. Pozitif dusunce, kuantum teorisi vs ile bagdastirmislar biraz.
Uygulamada zahmetsiz, masrafsiz bir yontem. Ama inanmak icin gercekten ama gercekten caresiz olmak gerekiyor.

Hadi bakalim, ben de istiyorum, (neler istedigim bana kalmis)

ya istediklerim baskalarinin hayatini etkiliyorsa, ve o baskalari benim istedigimi istemiyorsa nolcak.

Evreni bu gibi celiskilerle mesgul etmek dogru mu. Evren buyuk islerle ugrassin, aclik, savas, vs vs, biz de mantikli seyler isteyelim.

Turkiyede en cok satilanlar listesindeymis, ama ben cenevrede rastlamadim o kitaba.
aaa, ben Harry Potter'i alacaktim, hay allah, isten vakit bulup da gidemedim ki.... olmadi hic olmadi.

Konuya geri donersek,
kitabi okurken mevlana'nin sozlerini hatirladim,

Kardeşim sen düşünceden ibaretsin,
Geriye kalan et ve kemiksin.
Gül düşünür gülistan olursun,
Diken düşünür dikenlik olursun.

isin temeli bu, the secret maddiyata baglamis, mevlana ruhani

keske paranin olmadigi bir zamanda yasasaydim,
kisisel para hesaplari beni bunaltiyor, igrendiriyor,
ha isim finans, ayri, benim icin o sayilar, hesap, matematik,

ama yine de evrenden isteyebileceginizi isteyin, madem evren bu kadar zengin ve kuvvetli,

isteyenin bir yuzu, vermeyen zenci....

2 comments:

Saba Gamze said...

Pozitif enerji, kuantum, vs vs gibi yeni din arayışı ya da her ne felsefesi ile yola çıkanların maddiyata yönelmelerini hayretle izliyorum. Özünde sevgiye dayanması gereken düşünce akımlarının anı yaşamak, maddiyat ve salt kendine odaklanma gibi yönlere sapmasına da anlam veremiyorum. The Secret kitabından da nefret ediyorum. Zararlı kitaplar fikrine her zaman karşı olmuşumdur ama bir zararlı kitap var ise o da The Secret. İnsanlığı bencil istekleri için maddiyata yönelten bir kitap nasıl olur da en çok satanlar arasında olabilir? Tüm bu arayışlar boş, öze dönmek asıl olan. Ben de ekliyorum: iyiyi çağır kötüyü çağırma. Sır kitapta değil özde. Evet bana The Secret deme. Çünkü bana, bu kitabı canım Küçük Prens'e karşı konumlandıran iki paspal ve sünepe kadını hatırlatıyor.

Ben said...

ay sen hala sinirlisin. o kadinlari da bosver, kitabi da. sen kendi kitabini yaz.

Orada bir blog var uzakta, o blog benim blogumdur....