Jul 12, 2007

Leonidas, Yel degimenleri, Mantar, Kek, Kanal...

Cumartesi gunu, yani su cok unlu 07.07.2007 tarihinde ayni anda iki yerde birden olmayi cok istiyordum ama heroes karakterlerinden olmadigim icin tercih yapmak durumunda kaldim.
Cenevrede 07.07.1977 tarihinde dogmus arkadasimin 30 yas dogumgunu partisi vardi. Ceyhun'un partisine katilmayi cok istedigim halde oyumu Sophia'dan yana kullanip Hollandaya gittim. Kocami da partide beni en iyi sekilde temsil etmekle gorevlendirerek dolayli olarak katilmis oldum. Kocam partide ustlendigi gorevi okadar iyi bir gorev bilinciyle yerine getirmis ki en cok eglenen ve eglendiren adam olmus. sanirim bundan sonra benden once onu davet edecekler partilere.
Kisa bir Hollanda ziyaretinin hikayesi su: Bruno Sophia'ya evliliklerinin 12.5 uncu yili munasebetiyle surpriz parti hazirlamisti. 12.5 yil bakir yiliymis, 25. yil gumus, 50 de altin.
Cuma gunu Amsterdam'a oradan da trenle Den Haag a gectim . Tren istasyonundan ciktigim anda senelerdir cevabini hatirlayamadigim soru cevaplanmis oldu. Ben neden Hollandayi sevmiyorum.
Yaklasik 10 yil once Hollandaya gitmistim Alper'i ziyarete. Ama o kadar nefret etmistim ki, Alper isteyken "Cok uzgunum, ama ben artik dayanamiyorum, Paris'e gidiyorum, haftaya gelirim" notunu yazip ilk buldugum trenle kacmistim oradan.
Den Haag tren istasyonundan ciktigim anda yuzume carpan igrenc sert ve soguk ruzgarla cevabi hatirlamis oldum. O ruzgar beni aptala cevirdigi icin, yedigimden, ictigimden, gezdigimden hicbirsey anlamadigim icin ruzgara olan kizginligimi yeniden yasadim.
Parti surpriz oldugu icin cumartesi gunu saat 6 da Maduramdaki randevuya kadar kimselere haber vermeden gezdim sehirde. Ama ruzgar beni delirttigi icin yarim saatte bir magazalara girip ciktim. Kendime engel olamadigimi farkettigim anda mesaj gonderdim "Kocacim ne olur bana dur de. Shopping. SOS." aldigim cevap:"devam". Beni kim tutabilir artik.Giderken yari dolu olan valizim patlama sinirinda geri dondu. Markalarin cogunu hatirlamiyorum cunku Dutch ca kelimeleri ogrenememe gibi bir ozrum var. Hatirladiklarimdan birisi La Ligna. Vitrinin klasik oldugunu dusunmustum, ama iceride buldugum modeller guzeldi.
Maduradam (Minyatur Hollanda) daki bulusma cok keyifliydi. Muhtemelen bir daha hic gormeyecegim insanlarla tanistim. Aslinda Martha ve Stephane la gorusebiliriz. Vevey de yasiyorlar.
Pazar sabahi da ekibin bir kismi kaldigim otele geldi ve beraber kahvalti yaptik.
Sophia ile mail ler haricinde yillardir gorusmemis olsak da sanki daha gecenlerde ayrilmisiz gibiydi. 11 yildan sonra ikimizde gozyaslariyla birbirimize sarildik, o anda arkadan Bruno'nun sesi geliyordu "Bunu bile bile niye sizi bir araya getirdim ki.."
Onlarla Shell de calistigim senelerde Diyarbakirda tanistik. Sonra yollarimiz ayrildi. Arnavutluk, Haiti, Cin, Endonezya derken artik Londrada yasayacaklar.
Cok guzel bir haftasonuydu, ama yine de onlarla Londra ya da Cenevrede bulusmayi tercih ederim.

Aslinda benim simdi valiz hazirlamam gerekiyor.

Istanbul Istanbuuuuuuuul
Aslinda bu sefer Istanbul cok kisa olacak. Iki gececik. Sonra Antalya, veeeeeeeeeeeeee Kalkan.
Kemiklerim haslanana kadar guneste kalmak,
Patlayana kadar deniz borulcesi yemek,
Gunlerce denizi seyretmek, dalgalarin sesini dinlemek...

cok sey mi istiyorum

6 comments:

Anonymous said...

07.07.2007'de Deniz geldi.Ben istemiştim.İsmini gelmeden önce koymuştum.ADA,EGE,DENİZ.DENİZ oldu,umarım beni sever.Bende baba oldum yani.Mail için ayrıca sağol düşüncelerin doğru sadece hissetmişsin.....Ali Tekin KAPTANOĞLU....

Saba Gamze said...

Sevgili denge-ayari.blogspot.com okuyucularından Ali bey, tebrik ederiz. İsmi Deniz soyadı Kaptanoğlu, büyüyünce 7 denizi de keşfedecek anlaşılan. Yalnız bebek kız mı erkek mi muallakta kaldım. Ege erkek ismi de Ada ve Deniz hem erkek hem de kız ismi olabilir. Kusuruma bakmayın, merak işte naparsınız:D

Ben said...

gagacim merak zararlidir. bunun ucu yine kefire gelir, ben de asabilesirim.
bakteri iste deyip gecme,
kefir yararli, amip zararli

Saba Gamze said...

Asabiyet meraktan daha zararlıdır benbencağızım. Kefir bile asabiyetten kurtaramaz.

Yahu burası özgür bir platform değil mi kardeşim !? Gaga kazan kaldırıyor.

Ben said...

benim asabiyetimin sana denk gelmesi bir tesaduf mudur?

Saba Gamze said...

Eh herkese nazın geçmez tabii şekerim. Hhauahauhaua

Orada bir blog var uzakta, o blog benim blogumdur....